Αναζητήστε στην Πύλη

Σύνθετη αναζήτηση
 
Αρχική 28 Μαρτίου 2024
Πολιτισμός Μυθολογία Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Ήχοι - Βίντεο
Δεν υπάρχουν αρχεία ήχου και βίντεο.

Σχετικοί Σύνδεσμοι
Κουρτίδης, Ιστορία της Θράκης, 1932, Πανάρχαιοι Θράκες Βασιλείς-Ηγεμόνες
On-line βιβλίο για την ιστορία και τη μυθολογία της Θράκης
evros.gr-Το νέο portal του Ν.Έβρου
Portal – Οδηγός για τον Νομό Έβρου

Άλλα Αρχεία
Δεν υπάρχουν αρχεία.
Συντεταγμένες Στοιχείου
Δεν έχουν καταχωρηθεί.       
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Αρχαιολογία
Αρχιτεκτονική
Ιστορία
Μυθολογία
Θρησκεία
Λαογραφία - Ήθη / Έθιμα
Προσωπικότητες
Σπήλαια
Μουσεία
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ
Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
Δήμος Θάσου
Δήμος Καβάλας
Μυθολογία: ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Ολες οι κατηγορίες
Δεν υπάρχουν υποκατηγορίες στη Θεματική Κατηγορία που επιλέξατε.

02/12/2007
Λυκούργος

Αικατερίνη Μπάλλα
Πηγή: Ι.Π.Ε.Τ.
© Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης
προεπισκόπηση εκτύπωσης

Η αρχαία παράδοση, από τον Όμηρο και εξής θέλει τον Άρη να κατάγεται από τη Θράκη. Ο Όμηρος βάζει τον Άρη να κατοικεί στη Θράκη, ενώ ο Ηρόδοτος αναφέρει πως οι Θράκες λάτρευαν τρεις θεότητες, τον Άρη, τον Διόνυσο και την Άρτεμη και ακόμη για τους Σκύθες που ζούσαν πιο ανατολικά, ο Άρης θεωρούνταν ο πιο σημαντικός θεός και λατρευόταν υπό μορφή ξίφους. Οι Θράκες, γνωστοί για τη βαρβαρότητα και το φιλοπόλεμο χαρακτήρα τους λάτρευαν τον άγριο θεό των μαχών με ιδιαίτερες τιμές, αλλά και τους εξίσου σκληρούς και βάρβαρους απογόνους του, τον Τηρέα, τον Λυκούργο και το Διομήδη.

Ο Λυκούργος, βασιλιάς των Ηδωνών, κοντά στον Στρυμόνα, συγκρούστηκε με το θεό Διόνυσο και εναντιώθηκε στη λατρεία του, όταν αυτός ήρθε στη Θράκη από τη Μικρά Ασία. Ο Θράκας βασιλιάς εξόντωσε τις Μαινάδες, ακολούθους του Διονύσου και σύμφωνα με το μύθο, τιμωρήθηκε για την πράξη αυτή από το Δία με τύφλωση. Άλλη παραλλαγή του μύθου αναφέρει πως ο Διόνυσος του έστειλε ολέθρια παραφροσύνη και τον οδήγησε μέσα στην τρέλα του να σκοτώσει το παιδί του, νομίζοντας ότι κλαδεύει ένα αμπέλι. Κατόπιν, οι Ηδωνοί τον έδεσαν πάνω στο όρος Παγγαίο, όπου τον κατασπάραξαν άγρια άλογα. Λέγεται μάλιστα, ότι ένας ντόπιος ο Χάροψ βοήθησε τον Διόνυσο να νικήσει και να θανατώσει τον Λυκούργο και ότι ο θεός για να τον ανταμείψει του έδωσε την εξουσία. Ο Χάροψ, σύμφωνα με τον ίδιο μύθο, είναι αυτός που διέδωσε τη λατρεία του Διονύσου και δίδαξε στον γιο του Οίαγρο τις διονυσιακές τελετουργίες. Αργότερα ο Ορφέας, γιος του Οίαγρου διαμόρφωσε και συστηματοποίησε τα διονυσιακά μυστήρια και ανήγαγε την εκστατική διονυσιακή λατρεία σε ολόκληρη θρησκεία, γνωστή ως Ορφισμός.

Βιβλιογραφία:

Κακριδής Ι., (1986). Ελληνική Μυθολογία, Τόμος 3, Οι Ήρωες, Εκδοτική Αθηνών, σελ. 292-293.

Ξάνθη, Τουριστικός οδηγός του Νομού, (2002). Έκδοση Νομαρχίας Ξάνθης, σελ. 12-13.

Τσιαφάκη Δ., (1998). Η Θράκη στην Αττική Εικονογραφία του 5ου αι. π.Χ. Προσεγγίσεις στις σχέσεις Αθήνας και Θράκης, σελ.182-188.

Simon E. (1996). Οι Θεοί των Αρχαίων Ελλήνων, ελλ. μτφ. Πινγιάτογλου Σ., University Studio Press, σελ. 288.